Expertområden
Arbetsglädje, Arbetsklimat, Försäljning, Konflikthantering, Modern retorik & Kommunikation, Personlig utveckling, Team & Medarbetarskap
Susanne Hedin föreläseroch utbildar inom det vida och vilda området kommunikation. Med sin gedigna kunskap, varma personlighet och sitt smittande engagemang guidar hon oss genom kommunikationens irrvägar och möjligheter.
Oavsett om du ska presentera veckorapporter, hantera kunder, sälja in idéer eller ge medarbetarna feedback krävs det mer än information för att lyckas. Det handlar om tydlighet, lyhördhet, argumentation och inte minst om hur du uttrycker dig med ord, röst och kroppsspråk.
Vad du säger är viktigt - hur du säger det bestämmer resultatet
I över tjugo år har Susanne Hedin inspirerat och utbildat organisationer, team och individer på olika platser och positioner i att stärka sin professionella kommunikation; öka sin genomslagskraft och samarbeta bättre. Hon är verksam inom vitt skilda områden; forskningsbaserade bolag, media, spelindustri, vård och omsorg, ekonomi, teknik, start ups, offentlig förvaltning och på institutioner på västra Balkan som jobbar med antikorruption. Sedan 2003 föreläser Susanne kontinuerligt på Lunds universitet där hon undervisar retorikstudenter och även utbildat forskare och andra medarbetare.
Susanne började på musik- och teaterscenen, fortsatte via jobbbet som logonom (röstpedagog med fokus på röstens kommunikativa funktion) för att idag agera som kommunikationskonsult, talarcoach och inspiratör. Genom sin breda och långa erfarenhet har Susanne utvecklat en förmåga att snabbt sätta sig in olika branschers vardag vilket gör hennes föreläsningar än mer träffsäkra och meningsfulla. Med relevanta exempel speglar och skruvar hon till verkligheten och väcker tanken på en positiv och möjlig förändring. Klok kommunikation, helt enkelt.
Tre skäl till att boka Susanne:
Du vill ha en aktivitet som lockar både till skratt och eftertanke och ger konkreta verktyg för framgångsrik kommunikation
Du vill samarbeta med en föreläsare som är lyhörd för dina önskemål och deltagarnas behov
Du vill att arbetsgruppen ska få bättre koll och kontroll på sin professionella kommunikation
”Möjligheterna har du redan, jag hjälper dig bara att plocka fram, putsa upp och sätta dem i verket. Klok kommunikation, helt enkelt.”
Susanne Hedin föreläser och utbildar även på engelska.
Exempel på teman och rubriker
Prata, Presentera, Pitcha
Ska du informera, sälja in en idé eller få med dig folk på en förändringsresa? Lär dig att bygga budskap som fastnar och att framföra dem med precision och engagemang. Kommunicera säkert och slagkraftigt med både med ord, röst och kroppsspråk vid dina möten och samtal. Påverkan kräver mer än prat och powerpoint.
Ur innehållet:
Tre retoriska strategier för påverkan
Kroppsspråkets kraft och röstens resurser – hur du kommunicerar klokt utan ord
Paktiska mallar för olika typer av presentationer
Verbala och ickeverbala uttryck som gör intryck och sätter avtryck
Kommunicera klokt på jobbet
Att kommunicera är en aktivitet som vi tränat på mest, från den stund vi öppnar våra ögon till dess vi sluter dem igen – vi borde vara expereter på det. Ändå är det nästan alltid kommunikationen som visar sig brista när något inte fungerar som det ska; Vi kan inte förstå varför andra inte fattar vad vi menar – det är ju självklart! På arbetsplatser med högt tempo och där beslut måste fattas snabbt ökar risken för missförstånd betydligt. Att kunna kommunicera lyhört och tydligt är en oumbärlig förmåga för framgångsrikt samarbete. Förmågan har vi redan, färdigheterna går att utveckla med medvetenhet, metod och mod.
Ur innehållet:
Kommunikationens ABC, väsen och villkor
Våra olika kartor över världen
Från felsökare til resursspanare
Feedback – ett positivt verktyg för utveckling och prestation
Aktivt lyssnande
Kroppsspråkets och röstens roll
Vikten av att uttrycka sig enkelt och tydligt
”Tänk ändå om alla var som jag …!
En inspirationsföreläsning som kul och konkret belyser de olika beteendestilarnas sätt att bemöta och hantera varandra och omvärlden och vad det kan få för konsekvenser för kommunikationen på jobbet. När alla förstår och respekterar olikheterna och lär känna varandras styrkor öppnar sig nya vägar för ökad trivsel och ett ännu produktivare samarbete. En föreläsning baserad på DISC-modellens beteendestilar.
Ur innehållet:
Kommunikationens ABC
Beteende – något du gör, inte någon du är
De fyra basala DISC beteendestilarnas särdrag
Att undvika kollisioner när alla styr efter sin egen karta
Rösten som resurs
För alla som har rösten som redskap i jobbet – i samtal via webb, på kundmöten och i telefon. Du får en inspirerande inblick i hur rösten fungerar och några tänkvärda tankar och användbara tips för hur du kan använda den så den hörs, håller och övertygar. Tag reda på vad du kan göra för din röst – och vad den kan göra för dig.
Boka Susanne Hedin
Vi följer GDPR, läs mer på vår sida Om GDPR