Expertområden
Business behavior, bemötande, förändringsledning, vett och etikett på jobbet, mingelskola
Annmarie Palm är specialiserad på att hjälpa organisationer att utveckla och kvalitetssäkra inom bemötande och relationsskapande. Hon vänder sig både till näringslivet och det offentliga Sverige när hon pratar hon om vikten av bra bemötande som mänskligt värdeskapande men också som ett sätt att spara energi och kostnader.
Hon har sedan tidigare även skrivit boken ”Business behavior: Uppför dig - eller tappa affären”. Idag är hon service- och kundbemötandedirektör på Nacka kommun där hon under 2024 gick i mål med att certifiera alla 4300 medarbetare i bemötande. Som direktör är Annmarie även ansvarig för kundserviceenheten som har ett 50-tal medarbetare.
I sina föreläsningar delar Annmarie med sig av sina tips kring hur du bygger hållbara relationer via relationsskapande kommunikation, vett och etikett på jobbet men också hur ni kan utveckla era mingelfärdigheter inför exempelvis konferenser och mässor.
Det viktigaste av allt för Annmarie är det mellanmänskliga perspektivet. Hon lägger sitt fokus på våra sociala interaktioner och mötet mellan oss människor - vilket hon också tycker att vi ska frigöra ännu mer tid åt när vi effektiviserar med hjälp av automatisering och AI.
Föreläsningarna är energifyllda och fulla av exempel på situationer som många kan känna igen sig i, och också inspireras till att direkt vilja ta tag i på den egna arbetsplatsen!
Varje föreläsning anpassas efter specifika önskemål kopplat till er värdegrund och eventuella utmaningar.
-
När Annmarie Palm började som kundbemötandechef på Nacka kommun 2021 meddelade hon att hon inom 3 år vill certifiera samtliga 4300 medarbetare i koncernen inom bemötande, en ambition som hon gick i mål med i 2024.
I denna föreläsning berättar hon allt om hur hon gick tillväga, från de inledande djupintervjuerna, casebaserade workshops, hyllningar av framgångsrika medarbetare och de sociala mingeleventen till framtagande av hennes webutbildning ”Glänsa” som numera också börjat efterfrågas av privata bolag som ingår bland kommunens avtalspartners.
-
Annmarie har sedan 2010 arbetat med att hjälpa verksamheter att utveckla och kvalitetssäkra inom bemötande.
Bakgrunden var de hundratals intervjuer hon då hade genomfört med sina kunders existerande och tappade kunder. I det glapp som förekom mellan den självupplevde leveransen av bemötande och omgivningens uppfattning föddes idén till konceptet ”business behavior” som Annmarie sedan dess konsultat inom och föreläst om.
2016 kom även hennes bok ”Business behavior: Uppför dig dig – eller tappa affären” ut på Liber förlag. I den här föreläsningen delar hon med sig av handfasta tips kopplat till teman som återkoppling, mötesdisciplin, härskartekniker och relationsskapande muntlig och skriftlig kommunikation.
-
Kan vem som helst bli en mästare på att mingla? Jamen absolut kan den som vill också bli det!
I den här föreläsningen delar Annmarie Palm med sig av sina bästa tips på hur du går tillväga - tips som du och dina kollegor även kan ha nytta av i privata sammanhang.
Annmarie pratar bland annat om vikten av förberedelse, hur du gör för att kunna känna av situationer, valet av frågor till den du möter, fokus, vidarekoppling och den viktiga uppföljningen. Vi delar med oss av våra erfarenheter och vid önskemål kan vi även testa lite olika tekniker. Föreläsningen passar alla typer av verksamheter där mingel kan vara en ingrediens i syfte att knyta nya kontakter.
Boka Annmarie Palm
Vi följer GDPR, läs mer på vår sida Om GDPR